- Nimeä moottotin osat
- Mittaa moottorin pulttien paksuus ja kierteiden syvyys
- Selvitä moottorin kiristysmomentti ja tapa
- Mittaa kiertokangen laakerikaula 1/100mm tarkuudella

- Nokka-akselin hammaspyörä
- Nokka-akselin pukki
- Mäntä
- Kiertokanki
- Kampiakselin runkolaakerin pukki
- Pakonokka-akseli
- Imunokka-akseli
Venttiiilikoppa ja sylinterikansi
Moottorin pulttejen kierteen paksuus ja syvyys, sekä lopullinen kireys
- Kannen pultit M9 1,25 34Nm+180°
- Nokka-akelin pultit M6 1,0 11Nm
- Pakosarjan pultit M8 1,25 25Nm
- Imusarjan pultit M8 1,25 19Nm
- Kiertokangen pultit M8 1,0 15Nm+90°
- Runkolaakerin pultit M10 1,25 59Nm
- Öljypohjan pultit M6 1,0 9Nm
- Kiertokangenlaakeri kaula 40,20mm
Sylinterikannen kiristys tapahtuu kolmessa vaiheessa aluksi kaikki kannen pultit kiristetään 17Nm
kireyteen, toisella kertaa 34Nm kireyteen ja lopuksi 180 astetta. Järjestyksessä pultti ykkösestä pulti kymppiin.
Runkolaakerin kiristys tapahtuu kahressa vaiheessa ensiksi kaikki pultit kiristetään 47Nm kireyteen ja toisella kertaa 59Nm kireyteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti